lördag 16 april 2011

Utställning + ponnin ;)

Halo, alla små läsare;) Idag gick jag upp kl. 6 för att åka till Västerås på Nationell tävling eller va det nu va ? :S Aa, så kom vi dit halv 9, och så gick jag in och mötte våran uppfödare. Och så ställde jag ut hennes lilla hund, syrra till Ragnar. Hon fick Excellent och sen placerade hon sig 4:a:) Faktiskt väldigt nöjd efetrsom jag aldrig har ställt ut henne förut och hon känner mig inte så bra. Aa, sen efetr några timmar så skulle jag ställa ut Ragnar och han va as fin. Har tyvärr ingen bild på "uppvärmningen" (asso gå lite innan man ska ställa så han blir peppad) måste likosm ladda ner och jag e lat idag. Kommer imrn ;) Aa, och jag och mamma sa när vi åkte dit att vi skulle förbereda oss på att han inte kommer vinna idag (har vunnit på alla utsällningar förut 1 typ, då var det inte jag som ställde ut hnm utan en konkurent) för att han e i "slyngel" åldern. Asso han e lite vimmsig, lite flaxig (alla som går i samma klass som mig fattar, ni vet hur Åsa förklara tonåringar!) osv. Jag fick excellent och gick vidare mot en annan hund, och det var en tjej några år äldre än mig typ, eller inte, som ställde den…. Meeeeeeeeeen…… han vann!!!!!! Och han fick sitt livs första CK!!!!! Asso de e typ inte jätte vanligt att valpar på 9 månader får CK!!! Eller det kanske det e men asso fatta!!! <333 Så vi kom hem med 3 rosetter idag!!! 

Fett stolt över min valpsing!!

Men efter en dag som denna blev man ju väldigt trött som valp, att gå in 4 gånger e rätt mkt. Och springa runt i ringen, och ställa upp, springa, ställa upp osv. Haha ;)
Trötter;)


Och för er som inte förstod betyder;
Excellent: att du går vidare så du kan bli placerad, men bara 1:an där får gå vidare ännu en gång.
Very good; betyder alltså att du åkte ut:( fast de gjorde ju inte vi men jag bara berättar.
Cert; (certifikat) betyder att om man har 3 cert blir hunden champion
CK; fick bara Ragnar, hihi, nee men det betyder Certifikat Kvalité!!



Aa, sen var det ju bara att åka till stallet. Winchester är sprutad och ska ledas en timme om dagen i 4 dagar, sen kan jag börja jogga. Han är inte sjuk eller så utan eftersom han har så stora rörelser, så måste han få lite "hjälp" i benen, men ngt vafan jag kan inte förklara. Så han är inte sjuk!!!! Jag gick i skogen och i villaområdena.
Hej då på er<333




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mkt mera!